Архитекти създават атрактивни проекти за новите метростанции - 15 Октомври 2013 - Cтроителен Инженер

Главна | Моят профил | Регистрация | Изход | Вход | RSS

реклама

*

Статистики

Реклама в сайта

Стани Фен

like-button.net

онлайн радио

Онлайн Радио Избери радио и кликни „Слушай?

БГ


Времето

Нашата анкета

Каква е вашата професия
Общо отговори: 169

Търси

Главна » 2013 » Октомври » 15 » Архитекти създават атрактивни проекти за новите метростанции
20:54
Архитекти създават атрактивни проекти за новите метростанции

Вече е фиксирана точната дата – 25 април 2015 г., за откриване на две от новите метростанции - до летището и до „Младост 4". Около 116 млн. евро е цялата инвестиция за изпълнението на проекта, като в нея освен парите от ЕС – 105 млн. евро, влиза и съфинансирането от държавата и общината.


След като двете разширения на метрото – от „Цариградско шосе" до летището и от „Младост 1" до Бизнес парка, бъдат готови, 90 000 пътници ще се присъединят към близо 300 000, които сега използват метрото на ден.



До момента ангажираните за двата обекта около 900 строители са изградили над една трета от тунелите и конструкциите на четирите станции до летището и 25% от метротрасето до Бизнес парка. Според плановете те трябва да са изцяло готови заедно с релсовите пътища до идното лято, когато ще започне монтажът на оборудването и паралелно с него архитектурното оформление на седемте станции.

Тези дни станаха готови проектите им, които бяха превставени във в. „Преса". Директорът на „Метрополитен" Стоян Братоев уточни, че при някои от тях предстои да бъдат нанесени дребни визуални корекции. Разработките са дело на български архитекти, имащи вече опит в проектирането на метростанции.


Идеите да представи станция „Александър Малинов" като зелена гора, „Акад. Александър Балан" като част от градски пейзаж и да вкара за първи път в „Летище София" огромни саксии с вечнозелени дръвчета са на Ирена Дерлипанска. Тя е проектирала преди това спирките „Надежда" и „Бели Дунав".


Авторът на оригиналните керамични платна, изобразяващи езеро с водни лилии, в проекта за „Дружба" е архитект Красен Андреев. Негово дело са визиите на „Сердика", „Софийски университет" и „Младост 3".


Предложението за екстравагантната лилава станция „Искърско шосе" е на Константин Косев, който е проектирал преди това „Джеймс Баучър" и „Цариградско шосе". Разноцветните геометрични фигури на „Бизнес парк", символизиращи точността като елемент на успеха в бизнеса, са идея на интернационалната двойка Елена и Фарид Пактиавал. Те са и авторите на станциите НДК, „Европейски съюз", „Младост 1" и „Мусагеница".


Танко Серафимов е архитектът, който е предложил пък смелото решение наземната станция преди летището – „Софийска Света гора", да бъде в актуалния стил хайтек и липсата на декорации да бъде компенсирана с игра на светлината върху стъклените, хромираните и металните повърхности.

Категория: Инфраструктура | Преглеждания: 863 | Добавено от: admin | Рейтинг: 5.0/1
Общо коментари: 0
Име *:
Email *:
Код *: