Европейският железопътен товарен коридор № 7 е в експлоатация - 8 Ноември 2013 - Cтроителен Инженер

Главна | Моят профил | Регистрация | Изход | Вход | RSS

реклама

*

Статистики

Реклама в сайта

Стани Фен

like-button.net

онлайн радио

Онлайн Радио Избери радио и кликни „Слушай?

БГ


Времето

Нашата анкета

Каква е вашата професия
Общо отговори: 169

Търси

Главна » 2013 » Ноември » 8 » Европейският железопътен товарен коридор № 7 е в експлоатация
20:17
Европейският железопътен товарен коридор № 7 е в експлоатация
Товарен железопътен коридор No 7 беше пуснат в действие в определения срок съгласно Регламент (ЕС) № 913/2010 на Европейския парламент и на Съвета.

Европейският съюз определи девет международни товарни железопътни коридори, т. нар. „RFC коридори” в железопътната мрежа на ЕС, шест от които следва да бъдат основани до 10 ноември 2013 г. Маршрутът на Товарен железопътен коридор 7 минава по оста Прага-Виена/Братислава-Будапеща–Букурещ-Констанца–Видин-София-Солун-Атина. 7 европейски държави: Чешка република, Словакия, Австрия, Унгария, Румъния, България и Гърция, с техните 8 инфраструктурни мениджъри и 1 орган за разпределяне на капацитета, основаха коридор, който свързва Централна и Югоизточна Европа и служи за връзка към Азия чрез пристанищата на Черно и Егейско море, като предлага добра, надеждна услуга на базата на хармонизирани технически и процедурни условия. Като първа стъпка при откриването на коридора, в 12.00 ч. OSS мениджърът на коридора предостави на железопътното предприятие Prvá Slovenská Zelezničná първото каталожно трасе между Прага и Куртичи.

През 2008 г. Комисията на Европейския съюз предложи да бъдат създадени международни товарни железопътни коридори, формиращи европейска железопътна мрежа за конкурентноспособни товарни превози, по които товарните влакове да се движат при добри условия и да преминават лесно и без административни пречки от една национална мрежа към друга. В рамките на даден товарен коридор следва да се осигурява добра координация между участващите страни членки и инфраструктурни мениджъри, както и да се дава предимство на т.нар. „коридорни влакове”, като се гарантира съгласуваността и непрекъснатостта на инфраструктурните капацитети, налични по целия коридор.
 
Инфраструктурните мениджъри на товарните коридори съвместно ще определят и организират международни каталожни трасета за товарни влакове, като ще осигуряват гладко транзитно преминаване по коридора, адекватни времепътувания и честоти, ще премахват тесните места по протежение на коридора.

С оглед изпълнението на изискванията и очакванията, описани в регламента, участващите железопътни компании в RFC-7, ръководени от Унгарските железници (MÁV), реализираха редица мерки, за да стартират коридора в определените за това срокове. Благодарение на съвместната работа през последните 2 години, на 8 ноември 2013 г. на международното товарно предприятие Prvá Slovenská Zelezničná беше предоставено първото каталожно трасе между Чешката република и Румъния, от Прага до Куртичи, посредством специален софтуер (PCS), представен на място. С тази стъпка коридорът започна действителната си работа.

Официалната церемония по откриването на RFC-7 събра голям брой важни участници, които играха значима роля при структурирането и реализацията на Коридора: представители на Министерството на националното развитие на Унгария, представители на съответните министерства на партньорите, представители от Националните регулаторни органи, членове на Управителния съвет и на Изпълнителния съвет на RFC-7, представители от Чешка република (SZDC), Словакия (ZSR), Австрия (ÖBB-Infrastruktur), Унгария (GYSEV, MÁV, VPE), Румъния (CFR), България (НКЖИ), Гърция (OSE), както и представители от големи европейски товарни железопътни предприятия и терминали от региона.

Категория: Инфраструктура | Преглеждания: 500 | Добавено от: admin | Тагове: железопътен, № 7, коридор, експлоатация, Европейският, товарен | Рейтинг: 0.0/0
Общо коментари: 0
Име *:
Email *:
Код *: