В Беларус има работеща електронна тол-система - 7 Август 2013 - Cтроителен Инженер

Главна | Моят профил | Регистрация | Изход | Вход | RSS

реклама

*

Статистики

Реклама в сайта

Стани Фен

like-button.net

онлайн радио

Онлайн Радио Избери радио и кликни „Слушай?

БГ


Времето

Нашата анкета

Каква е вашата професия
Общо отговори: 168

Търси

Главна » 2013 » Август » 7 » В Беларус има работеща електронна тол-система
09:56
В Беларус има работеща електронна тол-система

От 01.08.2013г в Беларус работи електронна система за заплащане на преминаването на автомобили, джипове, бусове и камиони по пътищата на страната.


Главното достойнство на системата е, че шофьорът може да не спира, за да плати.

За целта на предното стъкло трябва да бъде монтирано специално устройство за електронно плащане. То може да бъде взето срещу депозит от €50. В същото време са монтирани допълнителни лазерни датчици, видео и фотокмери, които да следят за автомобилния поток и как се събират пътните такси.

Тракторите и селскостопанската техника, така и колите на армията, полицията и Спешна помощ могат да преминават без да плащат.

Цената на 1 км. започва от €0,04 за леките коли и стига до €0,12 за камиони с четири и повече оси. Глобите за неплатена такса са €100 за лека кола и до €250 за камиони. Проектът обхваща около 815 км. от пътищата в Беларус. В момента се плаща за трасето М-1/Е30 Брест — Минск — граница с Русия; участъка от M-2 Минск — Националното летище на Минск; M-3 Минск — Витебск; M-4 Минск — Могильов; M-5/Е 271 Минск — Гомел и M-6/Е 28 Минск — Гродно — границата с Полша.

Инвеститор на тол-системата е австрийската компания Kapsch TrafficCom AG. Общата стойност на проекта е близо €267 млн.

В България се чака въвеждането на система за пътните такси

Директивата за Евровинетката, одобрена в началото на юни 2011 г., определя пътни такси за товарните автомобили и дава възможност на държавите членки да таксуват всички автомобили над 3,5 т не само за използване на инфраструктурата, но и за шума и замърсяването, които причиняват. Въпреки че евровинетката дава възможност за събиране на тол-такси по всички автомагистрали в Европа, фокусът е върху главните пътища и основно трансевропейската транспортна мрежа (ТЕМ-Т), която обхваща около 15 000 км подлежащи на таксуване пътища. Евровинетката е задължителна за товарни автомобили над 12 т и е по избор за камиони над 3,5 т, както и за автобуси, леки автомобили и мотоциклети по автомагистралите.
Досега 12 страни – членки на ЕС, прилагат таксуване на база изминатото разстояние, като използват електронна тол-система за таксуване. Унгария и България пък планират да инсталират подобни системи. Съществуващите електронни тол-системи за таксуване, използвани по автомагистралите, работят чрез специализирана връзка с малък обсег на действие (DSRC) между оборудване, което е фиксирано на пътя, и преминаващите автомобили. Друг вид системи са базирани на спътниковата Глобална навигационна спътникова система (GNSS) или на технологията на мобилните телефони (GSM).

Категория: Новина | Преглеждания: 275 | Добавено от: admin | Рейтинг: 0.0/0
Общо коментари: 0
Име *:
Email *:
Код *: